Godkväll

godkväll denna manliga blogg!
Har salgit  mig till ro och sitter framför tvn med min lilla bärbara och följer just nu debatten på kvällsöppet, där Jimmie åkesson är gäst. Ingen kan väl ha missat att SD tog sig till riksdagen. Folk börjar tänka om och folk är chokade. Ett inslag i programmet visar hur stor uppmärksamhet detta har fått utanför Sverige bla i Frankrike, Italien, Usa, storbittanien har alla stora rubriker i tidningar och även på nyheterna.
Varför har detta fått sådan stor uppmärksamhet kan man dom fråga sig? Sverige har varit ett land med öppna armar för flyktingar från länder de peroner flytt från förtryck krg etc. Sverige har så länge jag kan minnas haft en bild av ett land med olika kulturer från mnniskor från andra länder, där alla är välkomna att få vara med i detta öppna samhälle och mångfald.

Att SD tog sig in i riksdagen är och var det enda sättet för vår regering att reagera, men ändå bekymrar det mig att dom enda från alliansen som reagerade var moderaterna under alla de olika partiernas tacktal för sin "vinst", och att för all partier och land att se dom tydliga brister vi har haft i vår intergrationspolitik.
Det bekymrara mig!

http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703989304575503441276907912.html?mod=WSJ_World_LEFTSecondNews 

Länk till Wall Street Journal, en artikel om det svenska valet. Intressant att läsa vad tidningar från andra länder skriver.

Carlos Romero aka GuacamoleCarlos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0