GODMORGON!

Ha-Ha! Godmorgon!
Godmorgon kära läsare, kl är kvart över nio och detta betyder att jag har drygt 45 min på mig att duscha, äta frukost och klä mig snyggt och fashionable...
hmmm jag orkar egentligen inte dra mig ur min säng just nu, för er som tror att jag sitter på en klumpig stol framför en stationer datorn vill jag bara säga att ni har fel, jag sitter med min lilla bärbara i knät och skriver detta inlägg med solen lysandes in imitt rum, det enda som fattas är en kopp kaffe och en cigg, ajabaja egentligen just nu behövs en dush och en riktig ordentlig frukost!

Idag är det teater och vi kommer att läsa manus och göra strykningar. Othellokilar, hoppas alla kan komma och kom i tid!
Förr er som inte visste såläser jag just nu teatervetenskap på stockholms och har seminarium idag, jag måste infinna mig kl 12 fö förberedelse och jag hoppas det går bra och att jag pratar ordentligt och vettigt, jag är inte den som är bäst på att debattera även om jag gillar att titta på debatt. Munnen blir torr och jag sitter och letar efter ord och argument. Idag hade vi till uppgift att läsa olika dramer och sen läsa en bok om teater och femenism. Vi kommer sedan att diskutera huruvida kvinnorollen i draman, Medea, är en femenistisk förebild eller en nidbild av kvinnan i det antika samhället. Vi ska alltså argumentera för och emot. Intressant helt enkelt.

Efter detta drar jag iväg till Upplands Väsby träffar puff för att sen åka iväg till Teatern.
alltså, piff och puff tid och skaratt och blickar från folk som tycker att de vuxna killarna gått tillbaka till det barnsliga!

Ett citat från boken om teater och feminism- " mod och maligt kön är samma sak"

Vad tycker ni? Alla män är väl inte modiga och det finns juh kvinnor som anses vara modigare än män. Att föda barn är modigt!

Nu måste jag verkligen dra, håller er uppdaterad om hur det går!


Carlos aka GuacamoleCarlos



Kommentarer
Postat av: Anonym

"Män får be om ursäkt för sin svaghet och kvinnor för sin styrka." Sägs det.

Det finns väl modiga män och modiga kvinnor. Att föda barn är modigt. Att göra någon med barn är också modigt. Att vara barn är modigt. Att vara vuxen är lättare.

Mio

2010-09-08 @ 10:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0