Om att leda Othello-Boyz

Det sägs att det svåraste som finns är att handskas med människor. Kanske är det därför så många regissörer har magsår...
Men anledningen till att jag visslar på väg till jobbet är de 8 underbara, AS-JOBBIGA, uber-kaxiga och helt brutalt ärliga killar jag har fått äran att regissera.
Hur det går? Hur tror ni när 10 (8 grabbar, en regissör och en dansare) starka karaktärer ska samsas om livsavgörande frågor? Det är konflikter, det är besvikelser, det är förtroligheter på väg till och från möterna, det är nya vänskaper och framför allt insikter om livet.
Vi har nyss inlett arbetet med texten och att lära känna rollerna. Och nerverna är på helspänn. "Vad fan är det här, varför har hon valt mig till den här skitrollen!?" eller "Helt f-ing otroligt, jag fick Rollen!" osv
Men det jag hoppas är att alla får växa in i både rollen och i sig själva. För det jag ser framför mig när vi ska börja repa är 8 ofantlig stora personligheter som kommer att göra årtuseendets Othello.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0