3:e gång!

Så som mörket fallar över denna kyliga kvällen, som så jag käner jag mig just nu. Med en massa mörker, iskall, vrede och nest intill hat. Fasten HAT är det tungt ord att turycka sig med, inte för jag känner någon slags hat emot någon. Don't get me wrong here!

Men efter en lång dag som denna så bestämmde jag mig för att krypa ner i säng och kolla på film och denna kväll blev det den verkligbaserade filmen "The Stoning of Sorya M" Visst själv namnt säger ju allt. eller?

Filmer utspelar sig i en by vars namn är Kunpayeh i Iran, dit en fransk-persier råkar komma efter att hans bil har gått sönder. Där han får höra den sanna brättelsen om Soraya M.

Filmmen bygger på herdersmord och hur hennes man får med sig en hel by och till med dess enga barn att stena deras mamma till döds. Jag menar är det verkligen så manligt? Att man måste vissa sin malighet genom att döda?
Eller att BLI en MAN genom att DÖDA? och baren da? Gör man små trappar män utav att ge de en sten och säga det är okej, eller gör man de till små pyskfall? Som man bara tycker synd om när det växer upp blir helt metalsjuka eller pysksstörda?

Filmen var bra i sig, mycket bra skådspeleri och skådisar, det fick verkligen fram rätt känslor ur en. Den är så  brilljant gjort. Specilet slut secnerna - fast än det var så hemsket så var de nästa fina.

Ja våra kära läsare mycket finns det att säga om denna film, så jag rekomendra att se den och där efter skapa en egen utfattning. Men jag varnar för starka bilder.

 

A.J.

Be There


Kommentarer
Postat av: M. Kardashian

Jag ÄLSKAR verkligen the stoning of soraya M.

2010-10-12 @ 11:59:09
URL: http://xzista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0