Gårdagens lektion

Efter att ha jobbat ett långt pass, så sprang jag för att hinna med tåget in till Upplands Väsby. Jag knuffade mig fram och blev knuffad.
Träffade anas och vi begav oss mot Uppsala för att se in till teatern.

Lektionen var otroligt givande iallafall för min de och jag tror att dom flesta kände samma sak.
Många av oss blev även berörda av en övning vi gjorde. Vi fick gå runt i rummet och tänka på ett sorgligt minne eller tanke.
Vi fick olika direktiv och lästa upp en nonsenstext- du gamla du fria- för att sedan inse att den faktiskt inte var så mycket nonsens som vi trodde, utan hade ett budskap och även nåt som fick oss att tänka i andra banor och bli mer berörda
Vi fick en kort paus och under denna paus hade jag sen övningen fått som en liten klump i halsen som jag lät få komma ut. Stängde in mig på toan och tog djupa andetag för att bara glömma tanken. Manligt eller inte manligt att få gråta och visa känslor? Att visa beröring och känslor kanske inte är något som män eller kvinnor tycker är idealmanligt, men genom att visa känslor visar du att du är mänsklig och hur fint är inte det, hur många muskler man än har.. och jag är väldigt säker på att vi alla blev berörda, somliga mer än andra och det var fint att se.

Som tur var återgick vi till våra skrattstunder och allt det som berört oss lämnade vi lite åt sidan. Det är kul att se att vi alla kan komma överens så bra i gruppen, skratta, prata och diskutera.

Vi fick konstruktiv kritik från Nanna om vad vi skulle tänka på, alla fick en personlig skräddarsydd kommentar om vad vi skulle tänka på för att utvecklas och även bli bättre.
Personligen måste jag vara mer rak i min rygg vilket jag tänker på just nu i denna stund som jag sitter framför datorn. Det kommer nog bli rätt så jobbigt i början. Men det komer vi att kalara.
Sen måste jag gå från showigt musikal 50-tal med en blandning av gammal teater och Nina Gunke gå till en realistisk, kraismatisk och avslappnad ( inte allför avslappnad ) Mig Själv! Alltså vaar herr Caros Romero och ingen annan.
Det blir en del att tänka på!

Vi Tackar Nanna för det!



Från det här




och det här...



Till det här!

På tisdag ses vi!

Carlos Fancisco Romero aka GuacamoleCarlos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0