Ett inlägg

Godmorgon!
Idag jobbar jag mitt sista pass.
På måndag börjar jag plugga, teatervetenskap. Jaha tänker ni som sitter där på era datorstolar och glo in i skärmen som bländer er till fullaste blindhet dom närmaste 10 åren.
Helt ärligt tycker jag att teatervetesnkap låter mycket extravagant, jag ser mig att alla dom som läser detta är mycket sofistikerad med kulturella inslag. Både mode och skönhet står också på listan för teatervetenskap.
Nu är juh detta en blogg om manlighet, om idealmannen och hur manligt är det egentligen att bry sig om att
plugga, mode eller skönhet? Vet egentligen en man vad sofistikerad betyder, vet du det?
Idealmannen ska kanske hamra spik och ha en riktig snickartumme vilket jag tyvärr saknar då min tumme stannade i utvecklingen vid 10 års ålder...
En annan fråga, hur kulturella män egentligen får vara?  Här är vi ett gäng killar som håller på med teater i yttersta seriösiter, tycker du möjligen att vi e bögar?
Musik får män gärna gilla ( med undantag för britney, pojkband ( dom anses juh bara för tjejer ) och om man möjligen gillar george Micheal eller Madonna ( speciellt Vouge ) så säg det inte högt till närmsta muskelman som tar 150 kg bänkpress) och ska vi dansa får vi gärna dansa street eller hip-hop och battla med varandra, men tyvärr så är inte ballet något för en man! Vad tråkigt...


Åter till mitt teatervetskaps talande.
Min kurslitteratur är dyr och det svider trots löning i plånboken. Ingen butik förutom i stockholm tycks ha böckerna jag behöver. Här i Uppsala ska alla minsann bli läkare och igenjörer att man minsann glömmer bort de kulturella böckerna! Detta borde ändras!



Fast inget kulturellt eller teatervetenskap! Fuck you!

Carlos Romero aka GuacamoleCarlos

Kommentarer
Postat av: A.J.

Bra skrivet mister ;)

2010-08-29 @ 09:31:49
Postat av: M.B

Det finns ju massor utav kulturvetenskap i Uppsala! Hela HumC är ju fyllt utav det och jag tror att man inte ska förglömma att Uppsala under en lång tid har varit ett kulturellt centrum i Sverige, som fostrat många diktare och filosofer.

2010-08-29 @ 10:07:45
Postat av: Anonym

Sanr magne men dock inga skådisar!

Filosofi och dikttjabberi är inget i jämförlse med teater

2010-08-29 @ 21:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0