Gårdagen i korthet, typ som metro

Men hej hörrni! Dagen var hektikt och blandades med skratt, skrik, god mat och mer skratt och mer skrik.
Studeterna som sprang ut var fyllda med årar i ögon och letatde eftr sin nära och kära för att utbyta kramar och få en och annan hängsak runt halsen. Det var fint o se och samtidgt sjukt at det faktiskt gått ett år.
Bella, mitt barn och min vän, som jag gick i samma klass med under tre år i gymnasiet var iklädd i sina fina studentklänningen från förra året. Studenten skulle firas iår igen. Självklart, tänker jag!
Efter allt firande och ståhej och kramar och pussar och kamerabilder som tagits begav jag mig hem, bytte om till nåt mer snyggt, snygg var jag innan men inte tillräckligt så snyggfaktorn var på en 5:a  för att sedan höjas till en 9:a eller 10:a, Kavajen från studenten hade jag  då jag kom o tänka på bellas ide.
Senare var det studentmottagning hemma hos Ida först där dom hade gjort, tror jag, en jättegod smörgostårta. Åt två bitar och hade det riktigt trevligt!
Senare begav jag mig till Magne för ännu en trevligare stund.

Runt 8-tiden bagv vi oss mot stan där vi skulle träffa andra studenter i stadsparken.
Ännu en trevigare stund och mycket skratt oc prat.
Men jaha tänker du nu, vart nånstans går skriken i da som jag nämt i början. Jo! Såhär var det, i Uppsala så är et em slags festival just nu med tivoli och massa säljarestånd och så. Jag och några kompisar beslöt oss för att åka dom läskigaste karusellerna, så vi gjorde det. Det blev extreme där vi skrek och även sjöng till nån låt vi önskade skulle spelas när vi åkte. Vi spelade men vann ingen stor chokladkaka.
Kvällen slutade med en tripp till McDonalds för att sen avslutas med att jag tryckte i mig dom på bussen tillsammans med min apommes. Shit! Vilken syn det måste varit.
Ska snart äta nåt och sen göra mig iordning för att sen göra nåt utav denna dag.

Carlos Romero aka GuacamoleCarlos el chico divertido



Gott va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0