Våra vänners liv

Ska alldeles strax börja med pluggandet.
Men gud vad jag måste rekommendera er att se SVTsnya storsatsning " Våra vänners liv", där en ny bild av den moderna mannen formas.
En serie som handlar om 4 killar/ män, somliga av dom gifta, ska giftasig, singel osv. Fyra vänner mitt i livet som tillsammans hjälps åt att hantera vardagen smått som stort.
Såg reprisen igår, då jag hade missat avsnittet. Trodde till en början lite halvt att jag inte skulle gilla serien så pass mycket. Men det resulterade att jag satt fastklistrad i en timme och såg hela avsnittet, jag kände mig halvt delaktig och kände sympati och skrattade med.
Läste faktiskt en artil om den i Metro där dom säger att dom vill ge en ny bild på manlig vänskap och att det saknas bra serier överhuvudtaget i Sverige. Det håller jag med om och speciellt serier för killar!
Metro skrev också:
- Grabbigt eller inte, " Våra vänners liv" kretsar kring de fyra manliga kompisarna Pontus, Mats, Olle och David. De bor i Stockholm, är välutbildade men lite vilsna i vardagen. Deras naturliga träffpunkt blir Davids antikhandel där de lagar mat och ältar sig genom vått och torrt.

Ganska mysigt faktiskt, det kändes lite halvt som en svensk, manlig variant av Sex and the city.. där du tar bort flottiga resturanger, byter ut drinkar mot öl, snygga bartenders, de snygga märkeskläderna, singellivet.. typ och såklart en står del av sexet ( eller i stort sett allt ) och så lägger du till en gnutta humor i det hela och tar bort en huvudperson som pratar i bakgrunden ( som SATC ), lägger till manliga promblen eller sånt som oroar oss killar, Allvar i relationer och där har du faktiskt Våra vänners liv.
Uppfatta mig inte helt fel nu, dessa killar är juh inte gay alls men man blir sjukt glad av att se den, och fast jag är mkt ygnre än dessa kilar/män så känns de ändå lite halvt att man kan relatera till vissa händelser och situationer.
Jag rekommenderar er verkligen att se den.
Den går varje måndag i SVT 1 k 21:00
Juste! Meliz Karlge som jobbat på GDT och som var med i "Svennebygänd" som Dritero regisserade och som spelades upp på GDT är med i serien. Värt o se!
Jag kommer iaf se nästa avsnitt.
http://svtplay.se/t/140182/vara_vanners_liv
Här kan ni se avsnittet på SVT play om ni missade det.

Puss!
Carlos aka GuacamoleCarlos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0